Masala - ei mikään nukkumalähiö

Kehittyvä Masala on luonnonläheinen ja vireä kylä Kirkkonummella

Masalan sijainti pääkaupungin kupeessa on erinomainen ja tarjoaa monelle oivan paikan asua. Bussi- ja junayhteydet ovat hyvät Kirkkonummen kuntakeskukseen, Espooseen ja Helsinkiin. Lisäksi Kehä III:lle ja Länsiväylälle pääsee käden käänteessä, ja kevyenliikenteen väyliä pitkin on helppo liikkua eri suuntiin.

Masalassa on monipuoliset palvelut, jotka tekevät arjesta vaivatonta. Kyläkeskuksesta löydät päivittäistavarakaupat, parturi-kampaamot, kirkon, apteekin, liikuntatiloja monipuolisine palveluineen, erilaisia ruokapaikkoja ja lemmikkieläinten palveluita. Lisäksi Masalassa on palveluasumisen paikkoja senioriasukkaille, aktiivinen kirjasto, nuorisotila ja terveyskeskus neuvola- ja hammashoitolapalveluineen. Alueelta löytyy myös erilaisia liike- ja toimistotiloja sekä useita päiväkoteja ja peruskouluja, joissa on tarjolla suomen- ja ruotsinkielistä opetusta sekä kielikylpyä. Nissnikun yläkoulu tarjoaa urheilu- ja viestintäpainoitteista opetusta.

Masala sijaitsee lähellä upeita ulkoilualueita. Puolessa tunnissa pääsee Porkkalan, Meikon ja Nuuksion virkistysalueille. Näillä alueilla voit nauttia luonnosta, pulahtaa uimaan ja patikoida merkittyjä reittejä pitkin. Masalasta on myös lyhyt matka Espoonlahden merenrannoille ja Vitträskin  uimarannalle. Talviuintia voi harrastaa Syväjärvellä Upinniementien varrella, ja Peuramaan talviurheilukeskuksessa voi hiihtää ja lasketella. Sarfvik Golf ja Hirsala Golf sijaitsevat noin 5 km päässä.

Kulttuurinnälkäisille on lähialueilla tarjolla kiinnostavia kohteita, kuten Hvitträskin museo Luomassa ja Ragvaldsin museoalue kuntakeskuksessa. Lisäksi Masalassa on oma luonto- ja kulttuuripolku, Masalan polku, joka mahdollistaa omatoimisen tutustumisen alueen menneisyyteen ja nykyisyyteen. Masalan asukasyhdistys ylläpitää myös palstaviljelytoimintaa

Framnäsin asukas- ja urheilupuistossa on monipuolisia lasten leikkipuistoja, kunnallinen asukaspuistorakennus, koirapuisto, frisbeegolf-rata ja valaistu lähiliikuntapaikka tekonurmineen sekä tennis-, katukoris-, katusähly- ja beachvolleykenttineen. Talvisin säiden salliessa Framilla pääsee luistelemaan. Valaistu hiihtolatu (1,9 km) löytyy Tinanpuiston alueen takaa pururadalta.

Masalassa ja Kirkkonummella toimii runsaasti erilaisia yhdistyksiä ja harrastusmahdollisuuksia on tarjolla monipuolisesti. Kirkkonummen kansalaisopisto on kaikille avoin kaksikielinen opisto, joka järjestää kurssien lisäksi yleisöluentoja ja esimerkiksi retkiä lähiympäristöön.

Visit Kirkkonummi -sivusto tarjoaa tietoa paikallisista matkailukohteista ja Tapahtumat Kirkkonummi -sivusto ajankohtaista tietoa alueen tapahtumista.

Tervetuloa Masalaan!

Masalan asukasyhdistys ry.