Palstaviljely

Masalan asukasyhdistys on vuokrannut Kirkkonummen kunnalta yhteensä n. 20,700 m2:n alueet vuonna 1981. Asukasyhdistys hallinnoi ja luovuttaa jäsenistölleen näitä alueita pienviljelyä varten. Palstat sijaitsevat Kapteeninpolun jälkeisellä niityllä Hulluksessa ja Framnäsin kävelytien läheisyydessä Framnäsin ja Nissnikun välissä. Palstat ovat noin aarin kokoisia.

Mitä toiminta maksaa? Viljelijöiden on suoritettava sekä asukasyhdistyksen jäsenmaksu, että palstamaksu. Jäsenmaksu on 10 euroa/jäsen tai 15 euroa/perhejäsenyys ja palstamaksu 10 euroa/palsta. Kapteeninpolulla saa kaksi palstaa/10 euroa vesipisteen puuttumisen vuoksi. Maksamattomat laskut aiheuttavat palstan menetyksen. Tämän lisäksi vesipisteen avain maksaa kertaluontoisesti 5€ ja jyrsimen ylläpitokustannuksiin keräämme 6€/kausi. Viljelyn lopettamisesta on ilmoitettava palstaviljelyvastaavalle ja vesipisteen avain on palautettava mahdollisimman pian.

Jos haluat palstaviljelijäksi tai sinulla on muita toimintaan liittyviä asioita ota yhteyttä palstaviljelyvastaavaan: Tarja Siik, Puhelin: 050-344 2489,  S-posti: tarjasiik@suomi24.fi

Palstaviljelytoimintaa kehitetään aktiivisesti. Kesällä 2015 rakensimme talkoilla Framnäsin palsta-alueelle puutarhavälineille vajan. Vajasta löytyy viljelijöiden käyttöön esim. kottikärryt ja viikate. Ostimme myös puutarhajyrsimen, jonka avulla maan muokkaus sujuu kätevästi. Jokainen pystyy omien aikataulujensa mukaan käyttämään kyseisiä välineitä ja viljelijät voivat halutessaan myös antaa omia työvälineitään yhteiskäyttöön.