Lämmihenkiset joulukauden avajaiset

8.12.2022

Urheiluseura Masalan Kisa aloitti tapahtuman reippaalla joulujumpalla Piennarpihan asukas­puis­tossa, jossa joulupukkikin oli jo paikalla. Puistoon oli saapunut runsaasti iloista väkeä, joka lähti pian jumpan jälkeen Tonttujen jouluyön ja Letkajenkan vauhdittamana lyhtykulkueena kohti Masalan monitoimitaloa.

Asuka­syh­dis­tyksen puheenjohtaja Sakari Kuokkanen avasi tapahtuman monitoimitalon pihalla ja toivotti vieraat tervetulleeksi tapahtumaan. Letkeän joulumusiikin tahdissa Masalan Martat tarjosivat maukasta riisipuuroa, ITF Masala paisteli herkullisia makkaroita ja asukasyhdistys tarjosi lämmintä glögiä pipareiden kera. Seurakunnan työntekijät laulattivat ulkona jouluisia lauluja ja olivat lisäksi järjestäneet keppi­ra­ta­pisteen lapsille.

Oitbackan vapaa­pa­lo­kunnan väki paloautoineen oli myös saapunut ilahduttamaan sekä lapsia että aikuisia. Joulupukki toi koko tapahtuman ajan iloa ja makeita suita lapsille ja aikuisille. Lisäksi parti­o­lip­pu­kunta Kuninkaantien Kipinät myi perinteisiä partiolaisten joulu­ka­len­te­reita.

Sisätiloissa osallistujat saivat askarrella sekä kirjaston joulu­kort­ti­pa­jassa, että Evenion ”Siskot ja Simot” hyvän­te­ke­väi­syys­kam­pan­jassa. Kampanjan kortit lahjoitetaan kirkko­num­me­lai­sille palvelutalon asukkaille. Tarjolla oli myös jouluista myytävää kuten havukransseja, heijastimia, leipomuksia, kosmetiikkaa ja sisus­tus­tar­vik­keita.

Masalan asukasyhdistys kokee hyvin tärkeänä ilahduttaa Masalan eri-ikäisiä asukkaita haastavien aikojen jälkeen. Tapahtumassa sykähdytti ihmisten iloinen puheensorina ja välitön kohtaaminen lyhtyjen tuikkiessa. Glögi oli miellyttävä uusi tuttavuus useammallekin kävijälle, ja piparit maistuivat erityisesti lasten suissa.

Kiitämme kaikkia osallistujia ja tapahtuman mahdol­lis­ta­neita yhteis­työ­tahoja onnistuneista joulukauden avajaisista! Erityinen kiitos vielä S-market Masalalle ja K-Market Masalalle tapahtuman sponso­roi­mi­sesta sekä hyvälle yhteis­työ­kump­pa­nil­lemme kirjastolle.

Hyvää joulun aikaa toivoen,

MASALAN ASUKASYHDISTYS RY