Jouluinen tervehdys masalalaisille!

21.12.2021

Hyvät masalalaiset!

Pian on joulu, ja sen jälkeen käymme kohti uutta vuotta.

Kuten monien muidenkin, on myös Masalan asukasyhdistyksen täytynyt sopeutua yhä jatkuviin poikkeusoloihin Covid-19-viruksen takia. Emme ole voineet järjestää perinteiksi muodostuneita tapahtumia, kuten Masalan siivoustalkoita keväällä eikä varsinkin lasten odottamia joulukauden avajaisia ja joulupukin paraatia.

Yhdistyksen toiminta ei kuitenkaan ole ollut kokonaan pysähdyksissä. Olemme järjestäneet sääntömääräiset kokoukset, tiedottaneet tapahtumista ja Masalaa koskevista asioista ja suunnitelmista. Esimerkiksi Masalaa koskevaa osayleiskaavaa tutkimme tarkasti ja annoimme lausuntomme kaavasta Kirkkonummen kunnalle. Tärkeimpinä asioina vaadimme varhaiskasvatuksen ja perusopetuksen palveluiden varmistamista. Asiasta onkin juuri tullut päätös, että Nissnikun koulun hankesuunnittelu etenee jo vuonna 2023.

Lisäksi painotimme julkisten palveluiden jatkuvuutta kylällämme sekä yritystoiminnan turvaamista.

Vuosi 2022 tuo aluevaalit heti alkuvuodesta. Seuraamme tarkasti sote- ja pelastuspalveluiden kehittämistä Masalan alueella.

Tapahtumia haluaisimme jo järjestää, mutta niiden kohtalo on riippuvainen koronatilanteesta.

Masalan asukasyhdistyksen puolesta haluan toivottaa teille kaikille oikein rauhaisaa joulua ja onnellista uutta vuotta 2022!

Sakari Kuokkanen

Masalan asukasyhdistyksen puheenjohtaja